hero image

Danmarks Største Skattejagt.

Plant har udviklet cross media-kampagnen Danmarks Største Skattejagt i samarbejde med Aller. Kampagnen hjalp Aller med at knytte et loyalt digitalt bånd til sine læsere. Koder i udvalgte ugeblade fik læserne over på skattejagt.dk, hvor de kunne veksle koden til et skrabelod og være heldige at vinde kontanter, rejser eller biler fra Allers mange samarbejdspartnere. Mere end 150.000 læsere besøgte skattejagt.dk og skrabede med i Danmarks Største Skattejagt.

Digital relation til læserne

Med et ugentligt oplag på flere hundredetusinde blade og ca. 1 million læsere hver måned, har Aller skabt en rigtig god kontakt til deres danske læsere, når det kommer til printmedierne. I takt med at det digitale fortsat vinder fodfæste i markedet, mens printmedierne er på tilbagegang, efterlyste koncernen en stærkere loyalitetsskabende digital relation til læserne.

Trods deres 140 år, hænger Aller nemlig ikke fast i gamle vaner og traditioner, men gør derimod løbende en stor indsats for at udvikle deres produkter og brands til nye medieplatforme, således at organisationen kan møde deres læsere på nettet og mobilen. Det var med dette in mente, at Aller kom til Plant med målsætningen om at styrke den digitale relation hos en helt særlig målgruppe, nemlig de kvindelige læsere over 40 år.

Skrab online og vind en bil

I samarbejde med Aller udviklede Plant loyalitetskampagnen Danmarks Største Skattejagt til desktop, tablet og mobil. Hver uge kunne læseren gå på skattejagt i sit ugeblad efter en kode, der på skattejagt.dk kunne veksles til et digitalt skrabelod. Brugeren havde således mulighed for at skrabe sig til en lang række præmier fra Allers udvalgte sponsorer, bl.a. Citroën, Renault, Nyhavn Rejser, KAZA og The Body Shop, i løbet af kampagneperioden.

Flere end 150.000 læsere skrabede hundredetusindvis af skrabelodder

Flere end 150.000 læsere skrabede hundredetusindvis af skrabelodder i løbet af kampagnens ca. 9 uger, og mange spillede med mere end én gang. Der blev i alt genereret 79.000 permissions, som viste sig i høj grad at skabe værdi for Aller.