hero image

Responsivt website til patienter og sundhedsfaglige.

Plant udviklede i 2014 i samarbejde med We Love People websitet Hej Sundhedsvæsen. Projektet var et led i en større indsats for at fremme, at patienter og pårørende får mere indflydelse på egne behandlinger og forløb. En undersøgelse foretaget af Dansk Selskab for Patientsikkerhed og TrygFonden i 2014 afdækkede, hvordan patienter oplever mødet med læger, sygeplejersker og andet personale i det danske sundhedsvæsen. 24 % af patienterne i undersøgelsen havde spørgsmål eller bekymringer, de ikke får talt med sundhedspersonalet om. Det tal er alt for højt.

Et værktøj til dialog mellem patient og sundhedsvæsen

Hej Sundhedsvæsen er udviklet som et værktøj til at støtte patienter og pårørende i deres behandling og forløb, bl.a. ved at stille redskaber til rådighed, som kan hjælpe patienterne til at få mere indflydelse på eget sygdomsforløb. At stille spørgsmål og få talt med sundhedspersonalet om eventuelle bekymringer, kan være med til at give patienterne en bedre behandling og et bedre forløb.

På sitet er der derfor et stort fokus på at hjælpe patienter med forslag til, hvad de kan stille af spørgsmål i de forskellige faser af deres forløb. Derudover indeholder sitet cases på andre patienter, hvor en bedre dialog mellem patient og sundhedspersonale har været med til at sikre en bedre behandling.

Sundhedsfaglige som ambassadører på sitet

Hej Sundhedsvæsen har fokus på, at det ikke er en ensidet sag og derfor er sitet også fyldt med sundhedspersonale, som fremstår som ambassadører og dermed rækker hånden ud og tilkendegiver, at de er åbne over for dialogen – også selv om de kan virke til at have travlt til tider. Ambassadørerne bruges også som drivere til sitet – de opfordres bl.a. til at dele deres egen unikke side, hvor de er vist med navn, titel, arbejdsplads, billede og deres personlige gode råd til patienter.