hero image

Den kreative digitale konkurrence, der hylder den gode idé.

DIA Future er en digital case competition, som Plant er initiativtager til og hvert år er med til at planlægge og eksekvere i samarbejde med bl.a. Danske Medier og Dansk Markedsføring. Prisen uddeles ifm. Danish Internet Awards (DIA), og formålet er at hylde unge kreative talenter og give dem mulighed for at prøve kræfter med en rigtig kunde og en digital problemstilling. Fælles for de forskellige års briefinger er at årets kunde har begrænsede midler til at få udviklet en kreativ digital løsning. På den måde skaber konkurrencen stor værdi for både deltagere og kunder. DIA-juryen, der består af branchens mest erfarne kræfter, udpeger hvert år en vinder, der kåres på scenen til DIA-uddelingen.

Et legende og farverigt design

Plant har til 2016-udgaven skabt en ny visuel identitet, der danner rammen om DIA Futures website og hele den omkringliggende kommunikation. Sitets primære målgruppe er de deltagende unge talenter, der skal sættes i et kreativt state-of-mind. Med målgruppen for øje, har vi derfor lagt vægt på at udforme websitet i et legende og farverigt design. Derudover har vi haft fokus på at skabe en enkel visuel fremtoning. Derfor er designet bygget op af én simpel form – hexagonet. Sammen med en karakteristisk typografi og fire basisfarver, er hexagonet byggesten for et levende og dynamisk udtryk.

Simple byggeklodser

Sitet er bygget op af nogle helt simple byggeklodser, som kan varieres meget, og ændres fra år til år. Vi har udviklet en simpel, responsiv platform (baseret på WordPress), hvor studerende, skoler, kunder og deltagere nemt kan danne sig et overblik over årets case, regler, mv. Derudover har vi naturligvis en oversigt med tidligere vindere og shortlistede med, så vi også kan give inspiration videre til kommende deltagere. Som noget nyt tilføjede vi i 2016 også et interview med de forsvarende DIA Future-vindere (#contentmarketing).