hero image

Aldrig har velgørenhed set så godt ud.

Fredag den 10. april 2015 lancerede Bestseller GIVE-A-DAY – en dag hvor omsætningen fra alle deres butikker i hele verden og online går til velgørenhed. Kommunikationsbureauet København var leadbureau og rådgiver på kampagnen, mens Plant stod for den digitale udvikling af app, website og dashboard.

Et verdensomspændende velgørenhedsevent

Det familieejede Bestseller, som i år fejrer 40-års jubilæum, står bag kampagnen GIVE-A-DAY. For Bestseller handler GIVE-A-DAY om at give noget tilbage til de samfund, hvor de har opbygget deres succes gennem de sidste 40 år, og om at hjælpe mennesker i nød.

En app på syv sprog til over 30 markeder

GIVE-A-DAY app’en giver mulighed for, at alle Bestsellers medarbejdere kan følge udviklingen i løbet af dagen. App’en er udviklet som hybrid-app til Android og iOS og er versioneret til syv forskellige sprog. Medarbejderne kan følge med i udviklingen for det samlede donationsbeløb og se de kollegaer på tværs af brands og lande, som også har installeret GIVE-A-DAY app’en. Desuden kan de bladre gennem de billeder, der på Instagram er tagget med #BESTSELLERGIVEADAY.

Website og dashboard

App’en er udelukkende målrettet medarbejdere i Bestseller, men som understøttende elementer har Plant desuden udviklet et website til offentlig deling og et dashboard, hvor Bestsellers ledelse let kan følge udviklingen.

Stort engagement blandt medarbejdere

Et stort antal downloadede apps og flere tusinde Instagram-billeder (3500+) vidner om en kampagne, der har engageret medarbejderne i hele Bestseller koncernen. Det samlede donationsbeløb endte på €15,014,122.