hero image

110 landingsider med gode råd.

I foråret 2015 udviklede Plant og Microsoft en indholdsdrevet kampagne med det formål at give små og mellemstore danske virksomheder gode råd til, hvordan man nemt kan modernisere sin forretning. Kampagnen bestod af 10 artikler, der listede konkrete tiltag indenfor områder som f.eks. IT, kundekontakt og mobilitet. For at nå bredt ud med disse artikler gik Microsoft sammen med 10 af sine vigtigste partnere, der kunne hjælpe med at sprede budskaberne.

10 artikler, 11 afsendere

Plants primære opgave var at sørge for, at både Microsoft og de 10 partnere havde en branded version af hver af artiklerne. For at sikre, at den pågældende afsenders logo fremgik ved deling af artiklerne, valgtes en løsning hvor én landingside per artikel per afsender blev udviklet, dvs. i alt 110 landingsider. På denne måde var det samtidig muligt at kontrollere metadata for hver URL.

En automatiseret løsning

Plant valgte i denne forbindelse at automatisere udviklingsprocessen for at udnytte de synergier, der eksisterer ved massegenerering af landingsider, der er opbygningsmæssigt tilsvarende. Denne automatisering involverer en løsning, hvor den samme kodebase genbruges på tværs af de enkelte landingsider og de individuelle detaljer er defineret i en overskuelig konfigurationsfil. Dermed sikredes det, at de enkelte sider fremstod unikke og i relation til den givne afsender, mens der samtidig hurtigt kunne implementeres ændringer på tværs af alle landingsiderne.

Sådan gjorde vi.